۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۸۶۲۸۷
آیت الله اعرافی:

صبر ملت ایران در برابر اروپا حدی دارد| مسؤولان شجاعانه در برابر یاوه گویی های دشمنان بایستند

امام جمعه قم با تأکید بر این که صبر ملت ایران در برابر اروپا حدی دارد، از مسؤولان خواست که شجاعانه در برابر هجمه های دشمن و یاوه سرایی های آنان ایستادگی کنند.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به 16 ربیع سالروز نخستین نماز جمعه با شکوه در مدینه بعد از تأسیس حکومت اسلامی به امامت پیامبر اسلام(ص) گفت: در همان سال اول تأسیس حکومت و هجرت به مدینه پیامبر خدا مسجد به پا کرد و نماز جمعه را به عنوان یک عبادت بزرگ الهی و سیاسی برگزار کرد.

وی با تبریک سالروز میلاد مبارک پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) افزود: امروز امت اسلام بیش از هر زمانی دیگری تشنه وحدت و نیازمند همگرایی، همبستگی و هم افزایی است، مگر نمی بینیم که دشمنان از پراکندگی مسلمین چه بهره هایی می برند، با اختلافات بی پایه و اساس دشمنان مانند گرگ به جان امت اسلام افتاده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دشمنان با سوء استفاده از پراکندگی امت اسلام منابع آن ها را به غارت برده و بازارهای آنان را تصرف کرده اند، اظهار داشت: دشمن کشورهای اسلامی و مسجدالاقصی را اشغال کرده است و با تحریم، تهدید، اشغال و فتنه به جان امت اسلام افتاده اند.

وی ادامه داد: امت اسلامی برای عظمت و تمدن سازی همه چیز دارد اما میکروب های اختلاف فرقه ای، طایفه ای و مذهبی به جان امت اسلام افتاده و مسلمانان را به روزگار سیاه نشانده است، پیام میلاد پیامبر خدا، هفته وحدت، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بازگشت به وحدت است.

آیت الله اعرافی با بیان این که افکار تکفیری و تندروانه باید کنار گذاشته شود، ابراز داشت: باید دل ها را به هم نزدیک و بر اصول مشترک تأکید کرد، آداب همزیستی اسلامی باید بر امت اسلامی حاکم شود، این بدان معنا نیست که کسی از وجوه اساسی مذهب خود دست بردارد.

وی عنوان کرد: ما سینه چاک مذهب پر افتخار اهل بیت(ع) هستیم اما اهل بیت(ع) به ما فرمودند که در کنار هم و غمخوار یکدیگر باشید و از تفرق و اختلاف پرهیز کنید، در تهران به مناسبت هفته وحدت کنفرانس وحدت با حضور شخصیت های متعدد از کشورهای اسلامی برگزار می شود که برای تحکیم همین پیام است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، ملت ایران، حوزه های علمیه و مراجع عظام بر پیام وحدت و همبستگی امت اسلامی تأکید دارند و آن را تأیید می کنند، رهبر معظم انقلاب همواره بر این وحدت تأکید کرده اند و از پیشگامان این راه پرافتخار هستند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج اضافه کرد: منش و الگوی بسیج باید سرلوحه کارها باشد، یکی از موارد تجلی بسیج در زمان دفاع مقدس بود که کشور را نجات داد، تجلی بسیج در عرصه های گوناگون را شاهد بودیم و روح و فرهنگ بسیجی باید باقی بماند.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: در راه درازی که پیش رو داریم باید با تکیه بر فرهنگ بسیجی، تعهد بیشتر، توقع کمتر، تلاش مضاعف، اخلاص و ایثار در راه خدا و خدمت خالصانه به خلق که از امتیازات بسیج است به پیش برویم، در مسؤولان، ادارات، نهادها و عموم مردم این ویژگی ها باید تجلی داشته باشد.

وی با اشاره به پیش رو بودن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: تلاش بسیار سنگینی از ناحیه دشمنان انجام می شود و طراحی پیچیده صورت می گیرد تا در چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ولایتمدار را در این مسیر خسته کنند.

مدیر حوزه های علمیه یکی از برنامه های دشمن در مسیر خسته کردن مردم از انقلاب را تطهیر چهره منفور رژیم ستمشاهی دانست و اظهار داشت: در فضای مجازی با شیوه های مختلف تلاش می کنند تا رژیمی که سرتاپا غرق در فساد، تباهی و وابستگی بود را تطهیر کنند، همچنین تلاش گسترده ای می شود که آمریکای جنایتکار را تطهیر کنند.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش می کنند تا خدمات و دستاوردهای عظیم نظام و انقلاب اسلامی که برای ملت ایران است پوشانده شود، نمی گوییم که اشکالی نیست، اشکال وجود دارد اما کشور در ده ها شاخص، افزون بر شاخص های معنوی و استقلال و عظمت، حتی در شاخص های مادی و توسعه ای جایگاه مناسبی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که راه مقابله با توطئه های دشمن این است که حقایق گذشته را برای نسل امروز و جامعه تبیین کنیم، ابراز داشت: مسؤولان باید پیشگام مبارزه با فساد و تبعیض شوند و درد و رنج ملت و محرومان را بچشند و برای معالجه آن تلاش کنند.

وی عنوان کرد: وضع وجود کافی نیست و باید تلاش ها بیشتر باشد چرا که ما سندهای پیشرفت و راهنمای اقتصادی داریم که باید به آن عمل شود اما متأسفانه با ضعف های اقتصادی مواجه هستیم، در برخی مناطق مانند سیستان و بلوچستان، خوزستان، کردستان و نقاط محرم دولت و ملت باید برای معالجه دردهای مردم پیشقدم بشوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به پیروزی های مقاومت اخیر فلسطین خاطرنشان کرد: قدرت آهنین رژیم صهیونیستی در برابر موشک های مقاومت عاجز شد و عقب نشست، غاصبان سرزمین فلسطین بدانند که یا باید تسلیم قانون منطق شوند و از غصب دست بردارند یا این که زنجیره هجمه مقاومت به آن ها تداوم پیدا خواهد کرد و ان شاءالله قبل از ربع قرن نابودی این رژیم رقم خواهد خورد.

وی اضافه کرد: درباره گنبد آهنین اسرائیل حرف های بسیاری زدند اما از 500 موشک تنها توانستند 100 موشک را ساقط کنند، این نشان می دهد که قدرت رژیم صهیونیستی پوشالی بوده و نمی تواند در برابر مقاومت باقی بماند و حتما محو خواهد شد.

آیت الله اعرافی با اشاره به یاوه سرایی های زنجیره ای مقامات غربی و ترامپ گفت: رییس جمهور آمریکا هنوز از بن سلمانی که طبل رسوایی آن بر عالم افکنده شده دفاع می کند و به دفاع از هجوم و ظلم به یمن می پردازد، آمریکایی ها دیگر در دنیا آبرویی ندارند چرا که عهد شکن، ظالم و خونخواری هستند که از پنجه های آنان خود می چکد.

وی افزود: ما نباید به دشمنان دل ببندیم، این ها منفوران عالم هستند و شکست خواهند خورد، در آخرین گزارش آژانس هم آمده که ایران به برجام پایبند است اما این هم حدی دارد، اروپایی رفت و آمد می کنند اما مسائل تحریم را حل نکردند، اخیرا وزیر خارجه پیر استعمار که به ایران آمد یاوه سرایی هایی داشت که برای ملت قابل ایران قبول نیست.

امام جمعه قم تصریح کرد: مسؤولان باید با حکمت و شجاعت مقابل هجمه های دشمن بایستند، اروپایی ها یا باید حرف حق را پیش ببرند و مقابل آمریکا بایستند و یا این که بدانند که صبر ملت ایران حدی دارد، امیدواریم مسؤولان با هوشیاری و توجه بیشتری عمل کنند./

ارسال نظرات